There was an error in this gadget

Sunday, 23 February 2014

30 fakta menarik mengenai diri dan perasaan wanita.

1.Bila seorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitiskan airmata, itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2.Bila dia tidak menghiraukan kamu setelah kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia waktu untuk menenangkan hatinya sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3.Wanita susah untuk mencari sesuatu yang dia benci tentang orang yang paling dia sayangi (karena itu banyak wanita yang patah hati bila hubungannya putus di tengah jalan).

4.Jika seorang wanita jatuh cinta dengan seorang lelaki,lelaki itu akan sentiasa ada di pikirannya walaupun ketika itu dia sedang bersama dengan lelaki lain.

5.Bila lelaki yang dia cintai merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!

6.Wanita memang menyukai pujian tetapi selalu tidak tahu cara menerima pujian.

7.Jika kamu tidak suka dengan gadis yang menyukai kamu setengah mati, tolak cintanya dengan lembut, jangan berkasar dengannya karena ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tidak akan tahu bila dia telah membuat keputusan, dia akan melakukan apa saja.

8.Jika seorang gadis sedang menjauhkan diri darimu setelah kamu tolak cintanya, biarkan dia untuk seketika. Jika kamu masih ingin menganggap dia seorang kawan, cubalah tegur dia secara perlahan-lahan.

9.Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa. Muzik, puisi, lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10.Jangan sesekali beritahu kepada perempuan tentang apa yang membuat mereka langsung merasa tidak berguna.

11.Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12.Bila pertama kali lelaki yang dicintainya sedang memberikan respon positif, misalnya menghubunginya melalui telepon, si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat, tetapi sebenarnya dia akan berteriak kerana gembira dan tak sampai sepuluh minit, semua kawan-kawannya akan mengetahui berita tersebut.

13.Sebuah senyuman memberi seribu arti bagi wanita. Jadi jangan senyum sembarangan kepada wanita.

14.Jika kamu menyukai seorang wanita, mulailah dengan persahabatan. Kemudian biarkan dia mengenalimu lebih dalam.

15.Jika seorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar, tinggalkan dia karena dia memang tak berminat denganmu.

16.Tetapi jika dalam waktu yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17.Jangan sesekali meneka apa yang dirasakannya. Tanya dia sendiri!!

18.Setelah seorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya mengapa aku tidak bertemu lelaki ini lebih awal.

19.Kalau kamu masih mencari-cari cara yang paling romantis untuk memikat hati seorang gadis, bacalah buku-buku cinta.

20.Bila setiap kali melihat foto bersama, yang pertama dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya, kemudian barulah dirinya sendiri.

21.Bekas kekasihnya akan selalu ada di pikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat yang teristimewa di hatinya!!

22.Satu ucapan ‘Hai’ saja sudah cukup menceriakan harinya.

23.Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24.Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata untuk memikat kawan mereka yang lebih cantik.

25.Cinta berarti kesetiaan, jujur dan kebahagiaan tanpa syarat.

26.Semua wanita menginginkan seorang lelaki yang dicintainya dengan sepenuh hati.

27.Senjata wanita adalah airmata!!

28.Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya memberi surprise buatnya (hadiah, bunga atau sekadar kata-kata romantik). Mereka akan terharu dan merasakan bahwa dirinya dicintai setulus hati. Dengan ini dia tidak akan ragu-ragu terhadapmu.

29.Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang memberi perhatian padanya dan baik terhadapnya. So, kalau ingin memikat wanita pandai-pandailah.

30.Sebenarnya mudah mengambil hati wanita karena apa yang mereka inginkan hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa. 
wanita muslimah adalah perhiasan dunia yg disayangi Allah

Tuesday, 4 February 2014

HATE THIS LAA

aku paling tak suka orang yang pentingkan diri sendiri dan langsung tak kisah kan hak orang laen.. tolong laa.. mungkin sekarang ni,, orang yang penting kan diri tu boleh bahagia..tapi,, bukan selamanya bahagia.. tunggu masa nya nanti,, orang tu akan jatuh.. jangan salah kan orang lain atas kepentingan diri sendiri.. sedar laa.. dalam dunia ni,, semua nya bukan milik manusia.. semua nya milik ALLAH.. sama2 laa kongsi.. bukan jadi orang yang tamak dan penting kan diri.. kata orang,, orang tamak selalu rugi.. jangan laa tamak.. aku dah boleh sabar dengan kerenah orang macam ni.. tapi jangan ingat aku akan diam jaa.. tunggu nanti.. aku akan balas balik apa yang orang tu buat dekat keluarga aku..

Friday, 24 January 2014

nasi kerabu kelantan

chocolate cadbury dairy milk

nasi kerabu kelantan

cadbury dairy milk ( nut and fruit )




All of this is my favourite food.. yummy. !!

Thursday, 10 October 2013


MY SIBLINGS...
ni la adik-beradik aku... kakak aku yang pakai tudung kunig emas tue... cute kan?? hehe... yang tudung tiga lapis macam kek lapistu,, aku laa.... yang paling tinggi... haha... perasannya aku... budak laki pakai bju merah maroon dekat belakang tu adik aku... baru 13 tahun... yang depan pakai baju hijau tu pon adik gk... yang paling comel dan cute yang kakak aku dukung tu,, adik aku yang paling kecil... comelkan?? macam aku... hahahhahaha...

Saturday, 31 August 2013

bowinx day

hari ni,, memang hari yang paling best.... tapi rasa macam boring... kn best kalau ada orang yang sayang kita ada dengan kita waktu kita duduk tak menentu ni.... tapi,, masalahnya,, sapa yang sayang aku?? rasa macam aku sendirian... sedih nya... :'(

Wednesday, 5 June 2013

myself...

hai ..
I'm still in school ...
but, I am weird ..
why all students can log on to facebook while studying ...
are they all surf the internet at school??